اهمیت لغات در آزمون آیلتس

 
از بین تمامی قابلیت‌هایی که شما برای عملکرد خوب در امتحان آیلتس نیاز دارید، بدون شک داشتن دایره‌ی واژگانی گسترده یکی از مهم‌ترین ضرورت‌هاست. دایره واژگانی ۲۵% نمره‌ی بخش اسپیکینگ و رایتینگ شما را تشکیل می‌دهد

اهمیت لغات در آزمون آیلتس

روش صحیح یادگیری لغات

از بین تمامی قابلیت‌هایی که شما برای عملکرد خوب در امتحان آیلتس نیاز دارید، بدون شک داشتن دایره‌ی واژگانی گسترده یکی از مهم‌ترین ضرورت‌هاست. دایره واژگانی ۲۵% نمره‌ی بخش اسپیکینگ و رایتینگ شما را تشکیل می‌دهد.

بدترین راه برای یاد گرفتن کلمات، خواندن لیستی از لغات آکادمیک یا خواندن دیکشنری‌هاست. زیرا شما کلمات را در جملات و پاراگراف یاد نمی‌گیرید و بدین ترتیب نمی‌دانید چگونه باید به درستی از آنها استفاده کنید.

بعضی از زبان آموزان لیستی از لغات آکادمیک را دانلود کرده و آنها را حفظ می‌کنند. این بدترین نوع یادگیری لغات است. نتیجه همیشه یک چیز است: استفاده نادرست از آنها و ساختن جملات اشتباه.

راه صحیح یاد گرفتن لغات برای آیلتس

بهترین راه یادگیری کلمات، یاد گرفتن آنها در متن و همراه کلمات دیگر است. در اینجا روشی برای بالا بردن دانش لغات شما ارائه شده است.

  • یک کتاب، برنامه‌ی تلویزیونی یا رادیویی و یا مجله‌ای را که به آن علاقه‌مند هستید انتخاب کنید. وقتی به چیزی علاقه دارید به صورت موثرتری از آن بهره می‌گیرید.

  • برای یادداشت کردن لغات جدید، یک دفترچه تهیه کنید. 

  • مطلبی را که انتخاب کرده‌اید بخوانید یا گوش کنید و ۱۵ کلمه‌ای که معنی آنها را نمی‌دانید انتخاب کنید. ابتدا سعی کنید معنی آنها را حدس بزنید. (حدس زدن بسیار مهم است زیرا به شما کمک می‌کند تا معنی کلمات را راحت تر به خاطر بسپارید). کلمات را در دفتر خود یادداشت کنید.

  • کلمات انتخاب کرده را در دفتر خود چک کنید. در کنار هر کلمه، معنی آن، جمله‌ی مثال، یک یا دو کالو کیشن، مترادف و متضاد و تلفظ آن را یادداشت کنید. شما همچنین می‌توانید تصویری برای آن بکشید یا هرکاری که به خاطر سپردن بهتر لغات کمک می‌کند انجام دهید. حتما مطلب شیوه‌ی اصولی و موثر در گسترش دایره واژگانی را مطالعه کنید.

  • کلمات جدید را هفته‌ی بعد، دو هفته بعد و بعد از یک ماه دوره کنید و سعی کنید آنها را در جملات خود استفاده کنید. اگر این کار را برای ۵ روز در هفته و به مدت یک ماه انجام دهید، بعد از یک ماه حدود ۱۰۰ لغت جدید خواهید دانست. 

ذهن انسان می‌تواند به طور موثر تنها ۱۵ کلمه در هرروز به خاطر بسپارد، بنابراین اگر تعداد بیشتری لغت انتخاب کنید نمی‌توانید آنها را به خوبی یاد بگیرید و دچار مشکل می‌شوید. با این روش به راحتی می‌توانید دایره‌ی لغات خود را افزایش دهید. مطلب تکنیک‌های بخاطر سپردن لغات جدید را نیز در این‌باره از دست ندهید.

منبع : aryamcollege

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید